header

Vrienden van Amstel Live in Ahoy’, 24 januari 2004
Tim (Di-rect) maakt vrienden

Voor de zesde achtereenvolgende keer is het Rotterdamse Ahoy’ afgehuurd voor het feestje Vrienden van Amstel LIVE! Uitverkocht Ahoy’ zorgt voor een warm sfeertje. Mede de l miljoen watt licht draagt hier aan bij.
De opening wordt verzorgd door Manuëla Kemp, zij is en blijft voorlopig nog een graag geziene gastvrouw. Ze is haar blonde haren nog niet verloren en menig aanwezig man zal dat beamen.
Vrienden van Amstel is vooral interessant om zijn afwisseling. Diverse artiesten uit de Nederlandse popscene treden met elkaar op. Zo ontstaan spectaculaire duo’s: Fontane & Willeke Alberti, Soulvation & BEEF!, Guus Meeuwis & Martin Buitenhuis, Van Dik Hout en Tim Akkerman, Di-rect & The Nits, Di-rect & Jacqueline Govaert, Krezip & Paskal Jakobsen, Blof & Trijntje Oosterhuis, Trijntje Oosterhuis & Boudewijn de Groot, Boudewijn de Groot & Rob de Nijs, Rob de Nijs & Manuëla Kemp en uiteindelijk de Grande Finale waarin alle muzikanten samen het podium betreden.
Uit het bovenstaande lijstje blijkt dat ook de Haagse Di-rect aanwezig was. Tim Akkerman is niet vreemd van uitstapjes als deze. Zo kan ik mij nog goed herinneren dat bij de sluiting van de Houtrusthallen hij samen met de ‘oude lullen’ het afscheidsfestival HoutRustZacht onveilig maakte. Ook was hij als enige Di-rect-lid aanwezig bij de Paard om daar met anderen de opening te verzorgen en heeft hij zich onlangs nog als Elvis voorgedaan in Paradiso (Amsterdam) tijdens het Elvis Tribute. Bas van Wageningen was nog even bang toen Tim samen met Martin Buitenhuis van Van Dik Hout het nummer ‘Alles of Niets’ moest vertolken, zou hij zich wel staande weten te houden? Maar gelukkig verliep alles naar wens. Direct doet vervolgens het nummer 'She' en daarna krijgt Tim de kans om als fan samen met The Nits te spelen. Het nummer ‘Dutch Mountains’ werd hiervoor gekozen. Na een echt rock-nummer van Di-rect, 'Adrenaline', komt Jacqueline Govaert van Krezip langzaam via de loopbrug van de Ahoy' haar plekje naast Tim innemen voor het nummer ‘Inside My Head’. De klikfactor onderling lijkt er te zijn. De show gaat verder met Krezip. In de Grande Finale doet Tim nog een dansje met de zanger van BEEF! en het avondje Amstel LIVE! is, zeker voor Tim, compleet.

Amstel LIVE!, een warme sfeer waarbij het allemaal draait om vriendjes maken. Hierbij helpt de alcohol, in dit geval uiteraard Amstel bier, het voor het publiek wat makkelijker te maken. Je vraagt je echter wel af hoeveel Bob-ers er daadwerkelijk Bob zijn gebleven.

Fotopagina

terug

Fotograaf Jeroen Jansen vult zijn dagen vooral met fotografie, maar zijn journalistieke vaardigheden komen zo nu en dan ook tot uiting. Van concert- of festivalrecensies tot artikelen en interviews.